På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den.Läs merLäs mer
Din Kundvagn Bli Medlem Logga in

Villkor

ALLMÄNA VILLKOR VID INLÄMNING AV ENHET OCH KÖP AV PRODUKTER

1. FÖRETAG

Fixiphone är marknadsföringsnamn till Fixphone Västerbotten AB (Organisationsnummer 5590538913). Nedanstående avtalsvillkor tillämpas mellan företaget Fixphone Västerbotten AB och kunden. Dessa villkor träder i kraft när en beställning görs på vår hemsidan eller kunden beställer en tjänst eller produkt i någon av våra fysiska butiker.

2. KUNDEN

Fixphone Västerbotten AB säljer tjänster och produkter till konsumenter och företag. Alla som besöker våra fysiska butiker och köper en tjänst eller produkt eller beställa tjänster eller produkter online definieras som kund.

3. Allmänna Villkor

1. Fixphone Västerbotten AB lämnar 12 månaders funktionsgaranti på alla reparation.Garanti gäller på fel som uppkommer på reparationen som inte orsakas av handhavandefel, d.v.s. När man själv inte är orsaken till det uppkomna felet. Sprickor och vattenskador är exempel på sånt som inte täcks av vår garanti.

2. Garantin gäller endast för reparationen som vi har utfört och inte på hela enheten. d.v.s Om vi t.ex har bytt skärmen på din telefon så lämnar vi bara garanti på skärmbytet

3. Av säkerhetsskäl vill vi inte att kunden ska lämna sitt lösenord till oss. Detta pga. Att det är kundens ansvar att testa sin telefon i butiken efter reparationen och det för att säkerställa att allt funkar som det ska i telefonen.

4. Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla. Kontoutdrag från bank är inget kvitto för oss därför är det väldigt viktigt att du sparar ditt kvitto.

5. Om din telefon går sönder under reparation och om vi inte kan fixa felet kommer vi att ersätta den med en likvärdig telefon. Väntetiden på att få en likvärdig telefon kan blir upp till fyra veckor.

6. Det lämnas inga garantier för enheter som fått vätskeskada.

7. Fixphone Västerbotten AB tar inte ansvar för om en ny uppdatering från tillverkaren orsakar problem med det utbyta delen som företaget har bytt ut.

8. Fixphone Västerbotten AB tar ingen ansvar för förlorade data såsom bilder, meddelande eller annat i telefon.

9 Kunden har 14 dagars ångerätt på köpt produkt. Ångerrätten gäller inte på special beställda varor som vi inte har i lager, som till exempel Andriod delar eller datordelar. Ångerrätten gäller heller inte för en reparation eller tjänst som har blivit utförd. Varan eller enheten måste vara i det skick som då den mottogs av kund. Ångerrätten gäller heller inte om kund genom eget förfarande skadat varan.

10. Om Kunden väljer att nyttja sin ångerätt kommer Fixphone Västerbotten AB kommer att återbetala kunden för produkten. Återbetalningen sker inte för leveranskostnader eller returkostnader.

11. Det kan ta upp till 14 dagars att få återbetalningen detta p.g.a. Att Fixphone Västerbotten AB måste kontrollera att varan som är återlämnad är i samma skick som vid köpet.

12. Fixphone Västerbotten AB är en självständig butikskedja och samarbetar inte med någon mobiltillverkare.Normalt sett kan man förlora sin garanti om man har något garanti kvar när man lagar sin enhet hos en självständig reparatör.

13. Garanti täcker inte normalt slitage av batterit.

14. Garantin gäller inte om enheten har blivit öppnat av kunden själv eller någon annan.

15. Produkt som blivit skadad i frakt p.g.a. Avsändarens vårdslöshet (se till att alltid förpacka produkten väl!) ansvararas av kunden.

16. Fixphone Västerbotten AB står inte för kostnader, förlorad inkomst p.g.a. leveransfördröjning eller om något annat fel skulle uppstå vid en reparation eller beställning av en vara.

17. Felsökningen kostar 350:- om det går att laga enheten och ni godtar vårt prisförlag så bjuder vi på kostnaden för felsökningen. I fall enheten inte går att laga eller ni inte accepterar vårt prisförlag så är kunden skyldig att betala 350:-.

18. Varan måste hämtas senast en vecka efter inlämningen, sker det en fördröjning annat än en fördröjning från företaget sidan ex.v. Om en reparation tar längre tid än förväntat eller att någon del måste beställas kan företaget debitera en lageravgift upp till 500:-

19. Leveransen av en produkt som är beställt på hemsidan. Om varan finns i lager sker leverans redan samma dag eller senast dagen efter. Om en produkt inte finns i lager kan leveransen dröja upp till 10 arbetsdagar.

20. Betalningen sker via betalkort, swish eller fakturering. Vid fakturering kan en kreditupplysning göras.

21. Angivna priser på hemsidan eller butiken är inkl. Moms då lagen så förskriver. På handel med begagnad elektronik tillämpas marginalskatteförfarandet.

22. Om priset på en vara stiger efter beställningen är gjord får kunden skickat samma pris som var sagt vid beställningstillfället av produkt eller annat köp.

23. Om det visar sig att en såld begagnad enhet från Fixphone Västerbotten AB har ett fel måste kunden returnera produkten utan något onödig fördröjning. Produkten ska i första hand lagas och skickas tillbaka till kunden men om det visar sig att det p.g.a. Någon anledning inte går att laga produkten ersätts kunden med en likvärdig produkt.

24. Om ett fel upptäcks i en reparerad enhet eller inköpt enhet från Fixphone Västerbotten AB måste kunden omedelbart kontakta oss skriftlig till info@fixiphone.se eller komma förbi till någon av våra butiker för att åtgärda felet.

Call
X
Covid-19

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.

När vi tar emot din produkt rengör vi den noggrant med dissinfektionsmedel.

Våra mobilreparatörer saniterar din handhållna device med dissinfektionsmedel både innan och efter vi reparerar den.

Innan vi paketerar din mobil eller surfplatta använder vi dissinfektionsmedel för att sanitera produkten.

På grund av Covid-19.. Vi rengör alltid din produkt med dissinfektionsmedel innan vi paketerar den. Klicka på länken om du vill veta mer.